Televízny úpadok
23.11.2012 17:46:29
Nedávno som si na nemenovanej sociálnej sieti všimla zdieľaný status : „Sorry, dni kedy dobrovoľne pozerám Televízne Kinoviny Markízy sa pomaly chýlia ku koncu :(.“ Táto vetička rozpútala zaujímavú diskusiu. Dokonca aj nový šéfredaktor v jednom rozhovore, výrokom o správach ako o dobrom kine, dal tomuto novotvaru zelenú. Autor daného statusu presne vystihol spravodajstvo, a to nielen tejto súkromnej televízie.
Televízne noviny sa nám pred očami zmenili. Seriózne spravodajstvo sa z týchto televízií niekam vytratilo. Na žurnalistike sme sa učili rozdiel medzi spravodajstvom a publicistikou. Televízne Kinoviny nespĺňajú podmienky spravodajstva. Redaktori aj moderátori pridávajú až príliš veľa emócií a osobných komentárov, teda zo serióznych správ spravili publicistickú reláciu. A to ani nespomínam smiešne živé vstupy. Nemalo by byť spravodajstvo relevantným zdrojom nových informácií ??? Vedenie televízie uprednostňuje moderátorov, ktorí dokážu pravidelne zaplniť stránky bulváru. Vyhodený Farkašovský je toho príkladom, keďže nespĺňal toto kritérium. Neviem či práve táto „sebaprezentačná kaša ̋ pomôže nalákať divákov pred TV obrazovky.
Ešte že existuje internet a vďaka ktorému sú informácie dostupné, dokonca ani nie je potrebná ich televízna verzia.
Adriana Kočutová
Komentáre
Súhlas
súhlasím s tvojím názorom
na mnohých "frontoch" života sme hlboko klesli...prečo?
stv
bieda
ako pise Corwon
A tiez je smutne ked televizia degraduje herecke umenie na kazdodennu pracu...